Kwaadwillige oproepen via telefoon

Indien je een kwaadwillige oproep of sms-bericht ontvangt op je gsm of vast telefoontoestel en de identiteit van de vermoedelijke dader van deze oproep of sms-bericht wilt kennen, kan je klacht indienen bij de ombudsdienst telecommunicatie.

Door de ombudsdienst telecommunicatie wordt gevraagd een formulier in te vullen waarop je de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren.

ombudsdienst

De ombudsdienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren indien de oproepen gebeurd zijn vanuit een ander land, en soms ook niet als de beller een gsm met een voorafbetaalde kaart gebruikt.

Meer informatie en het formulier kan je vinden op de website van de ombudsdienst telecommunicatie: www.mediateurtelecom.be

Je kan ook bekende en/of anonieme oproepnummers blokkeren, vraag aan uw telefoonprovider wat de mogelijkheden zijn.

Bij kwaad opzet (dreigtelefoons, stalking, ...) kan je het best aangifte doen bij de politie.

Labels