Opgelet voor valse vertegenwoordigers!

In onze regio zijn er valse vertegenwoordigers van o.a. Pidpa op pad. Onder het voorwendsel dat de kwaliteit van het leidingwater moet worden nagekeken, bellen ze aan. Er zijn diverse varianten maar telkens probeert men binnen te geraken in de woning, dit onder het mom van opname teller water of elektriciteit, ….

Wat kan je doen om jezelf hiertegen te beschermen?

In de eerste plaats hanteren de meeste maatschappijen de regel dat zij klanten zo weinig mogelijk lastig vallen. Slechts in heel uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld bij vervanging of herstelling van een watermeter, moeten zij bij de klant 'binnen' zijn.



Wanneer een medewerker van bijvoorbeeld Pidpa zich bij jou thuis aanbiedt, zijn er een aantal zaken die je kan controleren om na te gaan of hij of zij werkelijk een Pidpa-medewerker is:

  • kledij waarop duidelijk "Pidpa" staat vermeld;
  • een voertuig met het logo van het waterbedrijf;
  • elke medewerker van Pidpa is in het bezit van een officieel legitimatiebewijs, dat hij of zij op vraag met een glimlach zal tonen.

Ook voor de andere maatschappijen kan je dergelijke zaken controleren alvorens je iemand in je woning toelaat.

Aarzel ook zeker niet om bij de minste twijfel de klantendienst van de maatschappij te bellen. Zij kunnen meestal meteen bevestigen of het bedrijf al dan niet contact heeft gezocht en of er een afspraak geregistreerd staat.

Labels