Gezocht! Assistent - Functioneel beheerder Informaticateam

Wij zijn op zoek naar een nieuwe medewerker voor het informaticateam die wil bouwen aan een organisatie in volle verandering en vernieuwing. Heb je interesse in de werking van een openbaar bestuur, ben je geboeid door ICT-toepassingen dan ben jij de kandidaat die we zoeken! Inschrijven kan tot 7 februari via de website van Jobpol.

Wij werven aan

Competenties/Specifieke diplomavereisten

De gewenste kwaliteiten waarover de kandidaten bij voorkeur dienen te beschikken zijn de volgende:

Kennisvereisten

  • Houder zijn van een brevet “Functioneel beheerder ISLP" of bereid zijn dit te halen en voldoen aan de verplichting een voortgezette vorming op federaal niveau te volgen;
  • De vaardigheid hebben om praktische problemen op te lossen dankzij de verworven ervaring in het uitoefenen van zijn professionele activiteit;
  • De vaardigheid hebben om zijn kennis in de alledaagse praktijk te kunnen gebruiken en de praktische draagwijdte ervan te begrijpen;
  • Over een goede praktische kennis beschikken inzake gegevensinput en -verwerking, informatiestromen en -beheer, met inbegrip van de ermee samenhangende technische middelen;
  • Gebruik kunnen maken van de voorziene informaticasystemen : gevorderde kennis van Microsoft Word, Excel en Access;
  • Voldoende taalkundige kennis om brieven, rapporten of andere diverse geschriften foutloos te kunnen opstellen;
  • Een goede kennis hebben inzake dossierbeheer en -opbouw;
  • Over een goede kennis beschikken van de interne organisatie en de onderrichtingen;
  • Een voldoende kennis hebben van het politiewezen en de basisprincipes van de rechtswetenschappen.

Type betrekking

Statutair

Niveau

Assistent (CC1)

Voorstelling korps/directie/dienst

De politiezone Deinze-Zulte-Lievegem - een samensmelting van de politiezones Deinze-Zulte en LoWaZoNe - ging van start op 1 januari 2019. Ze staat onder leiding van de korpschef, eerste hoofdcommissaris Benny Van Wabeke, die verantwoordelijk is voor de uitvoering van het politiebeleid in de politiezone. De korpschef oefent deze taken uit onder het gezag van het politiecollege.

De politiezone bestaat uit drie grote directies:

  • Directie Operaties
  • Directie Beleid, Beheer & Ontwikkeling
  • Directie Ondersteuning

Als assistent functioneel beheerder zal je worden tewerkgesteld binnen het Informaticateam (directie Beleid, Beheer & Ontwikkeling).

Functiebeschrijving

Het takenpakket manifesteert zich in de volgende domeinen:

  • Instaan voor de dagelijkse seiningen en ontseiningen;
  • Instaan voor de verwerking van zachte informatie;
  • Contactpersoon zijn voor diverse (externe) partners;
  • Dagelijks nazicht van gerechtelijke pv's voor voeding in centrale systemen;
  • Voeden en technische ondersteuning geven bij mobiele en vaste ANPR's;
  • Instaan voor opstellen fotodossiers;
  • Instaan voor de voeding van foto's van verdachten en hun vingerafdrukken in de centrale systemen;
  • Technische ondersteuning bieden bij exploitatie camerabeelden;
  • Technische ondersteuning bieden bij diverse softwarepakketten;
  • Helpdeskfunctie vervullen voor ICT;
  • Installatie van Pc's, printers, …;
  • Periodieke controle van back-ups;
  • Toegangsbadges beheren en programmeren (via software);
  • Beheer printers en toners (+ stock);
  • Intern documentatiesysteem bijwerken en aanvullen;
  • Uitvoeren van de bovenvermelde opdrachten en taken op een autonome wijze, onder leiding van de verantwoordelijke officier en de hiërarchisch hoger geplaatsten;
  • Bereid zijn te werken in een vast dienstrooster/uurschema dat wordt opgesteld in overeenstemming met de ter zake geldende wettelijke normen.

Gewenst profiel

De gewenste kwaliteiten waarover de kandidaten bij voorkeur dienen te beschikken zijn de volgende:

Vaardigheden/houding

  • Eerlijkheid - integriteit;
  • Discretie, zich houden aan de regels van het beroepsgeheim;
  • Stiptheid en nauwgezetheid;
  • Communicatievaardig en sociaal;
  • Collegiaal, kunnen samenwerken en bijdragen tot een positieve werksfeer;
  • Dynamisch;
  • Stressbestendig;
  • Kwaliteitsgericht en probleemoplossend denken en werken.

Ons aanbod

  • Een zeer afwisselende job in een boeiende omgeving gekenmerkt door veel menselijke contacten
  • 100% tegemoetkoming van de werkgever in de kostprijs van het openbaar vervoer en voor 100% voor het treinvervoer
  • Mogelijkheid tot het bekomen van bijkomende premies, in geval van week-end, nacht of overuren
  • De kans verdere opleidingen te volgen
  • Minimum 32 verlofdagen per jaar
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Gratis consultatie in de medische centra van de Federale Politie
  • Het beginsalaris wordt vastgesteld op de baremieke schaal CC1 (minimum €23885.61 op de huidige indexeringscoëfficiënt)

Selectiemodaliteiten in de eenheid

  1. Theoretische proef + computerproef
  2. Het door de korpschef houden van een interview met de verschillende kandidaten

De kandidaten moeten op elk onderdeel van de selectieproeven (theoretische proef, computerproef en interview met de korpschef) een minimumscore van 60% behalen, zo niet zullen zij als ongeschikt voor de bediening worden beschouwd.

Meer informatie?

Bel naar het nummer 09 244 25 80 of mail naar vincent.himpe@police.belgium.eu .

Labels