Gsm/smartphone
Wat?
Als je gsm of smartphone gestolen is of je bent hem verloren, geef je dit best zo snel mogelijk aan bij de politie. Daarnaast kan je zelf ook best al volgende stappen ondernemen, om misbruik te voorkomen.
- Probeer een aantal keren naar je ontvreemde GSM te bellen. Noteer de tijdstippen van deze oproepen en geef deze door bij aangifte.
- Probeer je telefoon te lokaliseren en/of het toestel te blokkeren via de online account waaraan je smartphone werd gekoppeld. Dat kan bijvoorbeeld via onderstaande linken:
- Android: https://www.google.com/android/devicemanager
- iPhone: https://www.apple.com/nl/support/icloud/find-my-device
- Samsung: https://findmymobile.samsung.com
- Sony: https://myxperia.sonymobile.com
- Windows Phone: https://www.windowsphone.com/nl-nl/my/find
- Je kan je SIM-kaart laten blokkeren door de provider. Dit kan telefonisch of online, bijvoorbeeld:
- Base: 0800 152 10
- Mobistar: 0800 959 58
- Proximus: 0800 204 86
- Telenet: 015 666 655
Hoe?
Je doet deze aangifte best in een politiekantoor. Je maakt hiervoor een afspraak.
Meebrengen?
- Het IMEI-nummer. Dit is een uniek nummer van je gsm of smartphone en staat op het aankoopbewijs en op de verpakkingsdoos.
- Je SIM-kaartnummer
- Aankoopbewijs
Afhandeling?
- De politie noteert je aangifte.
- Je krijgt hiervan een attest.
- Om misbruik te voorkomen, signaleren we je gsm of smartphone (mits je je IMEI-nummer kent).
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Lanaken / Maasmechelen via het contactformulier of telefonisch via 089 47 47 47.
Of zoek opnieuw