Het keuzemenu van PZ Westkust - Hoe werkt het?

Sinds kort werd een keuzemenu ingevoerd bij het bellen naar het centraal telefoonnummer (058 53 30 00) van PZ Westkust. Dankzij het keuzemenu wordt de dispatching voor een groot deel ontlast en kunnen dringende oproepen sneller beantwoord worden.

telefoonrood

Hoe werkt het menu precies?

  1. Bel naar 058 53 30 00
  2. Luister naar de boodschap:
    • Welkom bij PZ Westkust, dit gesprek wordt opgenomen
    • Voor een politietussenkomst - druk 1
    • Voor aangifte of klacht - druk 2
  3. Tijdens kantooruren kan u volgende diensten bereiken
    • Verkeersdienst - druk 3
    • Recherche - druk 4
    • Steundienst - druk 5
    • Secretariaat - druk 6
    • GAS-boetes - druk 7
    • Andere diensten - druk 8
  4. Druk 9 om deze lijst opnieuw te raadplegen

Eerst hoor je dus het keuzemenu.

Zodra je je keuze valideert word je doorgeschakeld naar de gekozen dienst.

Indien je geen keuze maakt, krijg je na een eindje opnieuw het keuzemenu te horen.

Dit keuzemenu kan bellers efficiënter en sneller helpen omdat ze enerzijds meteen bij de juiste dienst terecht komen, en anderzijds omdat er meer lijnen vrij blijven bij het RTIC (Real Time Intelligence Center - vroeger Dispatching) en zij zich niet moeten ontfermen over minder dringende oproepen of tijd moeten spenderen aan het doorschakelen van oproepen.

Bij elke keuze hoort een dienst, soms is het niet vanzelfsprekend om een keuze te maken. Met dit overzichtslijstje maken we jullie wegwijs:

 

  • 1 - Politietussenkomst: je hebt dringend politie ter plaatse nodig, een ongeval, een diefstal in je woning, vechtpartij,  feiten waarbij de verdachten nog ter plaatse zijn, …
  • 2 - Aangifte of klacht: je wil een afspraak maken om een klacht in te dienen, bvb verlies portefeuille, diefstal van fiets en je hebt niets of niemand gezien, verlies nummerplaat, …
  • 3 - Verkeersdienst: je was betrokken in een ongeval, je auto werd in beslag genomen wegens niet verzekering, je keuring is niet in orde, verkeersboetes/overtredingen (uitgezonderd GAS-boetes…)
  • 4 - Recherche
  • 5 - Steun
  • 6 - Secretariaat: parketten en politiezones en andere partners met administratieve vragen
  • 7 - GAS-boetes: je hebt een GAS-boete gekregen voor parkeren of snelheid en je kan niet via mail op de boete reageren
  • 8 - Andere diensten: je kan niet uit voorgaande kiezen, bvb een andere dienst zoals Logistiek, Wapenbeheer, wijkdienst Koksijde, dienst Interventie, etc.. Je komt nu bij de calltaker die je zal helpen of doorverbinden met de juiste persoon of dienst

Labels