Snelheidscontroles! - Part 2

De eerste echte flitscontroles (dus met echte processen-verbaal) worden vanaf deze week uitgevoerd.



Ondertussen werden er ook preventieve snelheidsmeters opgesteld in andere straten...dus ook op plaatsen waar statistisch gezien de meeste verkeersongevallen met lichamelijk leed zich voordoen. De resultaten zijn ronduit hallucinant te noemen:

Bohemen - Wichelen

Van 11/04 tot 02/05 werd een preventieve snelheidsmeter opgesteld in Bohemen.

De maximum snelheid daar is 50 km/u.

Er werden snelheden gemeten tot ... 115 km/u!

69% (of 33.420 voertuigen) van alle bestuurders reed te snel.

Neen, dit is geen tikfout...

Dendermondsesteenweg - Wichelen.

Van 11/04 tot 02/05 werd een preventieve snelheidsmeter opgesteld in de Dendermondsesteenweg.

De maximum snelheid daar is 70 km/u.

Er werden snelheden gemeten tot ... 167 km/u!

47% (of 20.291 voertuigen) van alle bestuurders reed te snel.

Spijtig genoeg... is dit terug geen tikfout.

Rivierstraat - Laarne

Van 11/04 tot 02/05 werd een preventieve snelheidsmeter opgesteld in de Rivierstraat.

De maximum snelheid daar is 70 km/u.

Er werden snelheden gemeten tot ... 170 km/u!

Maar liefst 72% (of 30.865 voertuigen) van alle bestuurders reed te snel.

Inderdaad... Hallucinant.

Bovenstaande gegevens sterken ons in het voornemen om deze problematiek op een systematische manier en statistisch onderbouwd, aan te pakken. Vandaar het verkeersplan dat vanaf 4/4/2011 van start is gegaan. Deze aanpak wordt sterk gelegitimeerd door het hoge aantal verkeersongevallen met lichamelijk leed op die plaatsen én de klachten van de buurtbewoners die ons bereiken.



Wij willen ons engageren om die excessieve snelheden aan te pakken en zodoende ook de daaruit vloeiende verkeersongevallen met lichamelijk leed. Onze inspanningen zal u op regelmatige basis op dit forum terugvinden.



Flitscontroles op die zwarte punten (hoog aantal verkeersongevallen met lichamelijk leed) sluiten echter niet uit dat er ook op andere plaatsen kan geflitst worden.

Labels