30 juli: dag tegen mensenhandel

Deze week loopt de Blue Heart-campagne van de Verenigde Naties, die een groter bewustzijn rond mensenhandel wil creëren.

affiche

In aanloop naar de Werelddag tegen mensenhandel op 30 juli zetten alle partners zich een week lang in om mensen bewuster te maken van de impact van mensenhandel.

Dit jaar focust de campagne op het belang van technologie en hoe dat mes aan twee kanten snijdt: criminelen kunnen slachtoffers online snel en anoniem in de val lokken, terwijl de overheid ook gerichter misbruik kan opsporen en personen in gevaar vlotter kan bereiken. 

Mensenhandel is een verdoken vorm van criminaliteit die ook in België aanwezig is. Iedereen kan ermee in aanraking komen in het dagelijks leven, zonder dit te beseffen. Achter goedkope kleding, een wel erg betaalbare carwash of manicure, of de supersnelle levering van een postpakketje kán immers een vorm van uitbuiting schuilgaan.

Steun de Blue Heart-campagne om het bewustzijn te vergroten en de strijd aan te gaan.

Wil je meer weten? Ontdek het op FOD Justitie 

bron: FOD Justitie

Labels