Afwezigheidstoezicht

Afwezigheidsmelding via Police-on-web

Via de afwezigheidsmelding kan je de lokale politie melden wanneer je met vakantie bent, waarop deze op haar beurt een patrouille uitvoert op regelmatige tijdstippen tijdens jouw afwezigheid.

De aanvraag voor afwezigheidstoezicht verloopt volledig elektronisch via www.police-on-web.be .

Zich aanmelden op www.police-on-web.be kan met de elektronische identiteitskaart of door een gebruikersaccount te creëren op de federale portaalsite 'Belgium.be'. Police-on-web is elke dag, de klok rond voor iedereen toegankelijk vanaf elke computer met een internetverbinding. Het vergt slechts enkele minuten om aangifte te doen. Door de registratie met de eID hoeft de gebruiker zijn persoonlijke gegevens zelfs niet meer in te voeren daar deze automatisch op de juiste velden verschijnen. Een eenvoudige, veilige en snelle procedure dus, waarvoor men zich niet hoeft te verplaatsen.

Om melding te kunnen doen via Police-on-web moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen waarbij onderstaande wel de belangrijkste is:

'De aanvraag moet ten minste 7 dagen op voorhand worden ingediend. De periode van afwezigheid mag niet langer dan 3 maanden duren, of minder dan 7 dagen'.

Met andere woorden, de aanvrager dient zijn afwezigheid tijdig te melden daar het onmogelijk is binnen de 7 dagen vóór vertrek een aanvraag elektronisch te registreren. Tevens dient de minimumduur van afwezigheid minstens 7 dagen te bedragen gezien men maar bij een langdurige afwezigheid een beroep kan doen op deze dienstverlening.

Wie niet over een internetverbinding beschikt kan deze aanvraag doen op één van onderstaande adressen. Hiervoor hebben wij wel uw elektronische identiteitskaart en pin-code nodig.

- Hoofdcommissariaat, Tieltsesteenweg 18, 9900 Eeklo

- Wijkpost Kaprijke, Plein 1, 9970 Kaprijke

- Wijkpost Sint-Laureins, Rommelsweg 14, 9980 Sint-Laureins

Labels