Afspraak online

Nieuw op onze website!

U kan voortaan ook bij ons eenvoudig en snel een online afspraak maken voor niet dringende aangiften, klachten en meldingen.

Met deze nieuwe aanpak willen wij onze dienstverlening nog uitbreiden.

affiche_appoint

De voordelen voor u opgesomd: 

  • U kan 24/7 online een afspraak maken vanop eender welke locatie, hetzij met behulp van een computer (laptop, desktop, …) hetzij met een mobiel toestel (smartphone, tablet, …);
  • U verliest geen tijd aan ons onthaal, want u kiest zelf het tijdstip;
  • Onze collega zal op de hoogte zijn van de reden van uw komst en er wordt voldoende tijd voorzien om een kwalitatieve dienstverlening te verzekeren;
  • Wij laten u, wanneer u de afspraak online aan het maken bent, ineens weten welke documenten nodig zijn voor uw aangifte en zo vermijden wij dat u nog een keer extra moet langskomen;
  • Uw privacy wordt vergroot gezien onze collega reeds op de hoogte is van de reden van uw bezoek en u dit niet meer moet vermelden aan het onthaal;

Hoe een afspraak maken:

  • Klik hier om de online agenda te openen
  • Let er op dat enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Wanneer een bepaald tijdstip ontbreekt, dan is dit afspraakmoment reeds ingenomen of is dan is het onthaal op dat moment gesloten. 
  • Kies het feit waarvoor u een afspraak wenst te maken.
  • U kan maar één feit selecteren per afspraak. Wilt u bijvoorbeeld aangifte doen van verlies van uw inschrijvingsbewijs maar u wilt daarnaast ook nog een aangifte doen van bijvoorbeeld een diefstal, dan dient u per feit een aparte afspraak te maken.
  • Wanneer u alle stappen doorlopen hebt, ontvangt u een bevestigingsmail met een overzicht van de documenten/voorwerpen die u dient voor te leggen. 
  • Indien gewenst, kan u ook een herinneringsmail ontvangen door middel van dewelke u de afspraak eventueel nog kan wijzigen of annuleren. 

OPGELET!

  • U kan een afspraak maken elke weekdag tussen 11:00 en 18:00 uur (uitgezonderd feestdagen).
  • De afspraak is pas definitief op het moment dat u de bevestigingsmail ontvangen hebt.
  • Het louter maken van een afspraak betekent niet dat uw melding/klacht/aangifte geregistreerd wordt.
  • Wanneer u niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de door u ingevulde gegevens. 
  • Wij zullen ook geen intitiatief nemen om u opnieuw te contacteren voor een nieuwe afspraak.
  • Kan de afspraak niet doorgaan, annuleer dan via de herinneringsmail of laat het ons telefonisch weten via het nummer 012/25.90.00.  

Neem op weekdagen tussen 07:00 en 19:00 uur telefonisch contact op met ons onthaal op het nummer 012/25.90.00 indien:

  • U niet over internet beschikt;
  • U twijfelt of u al dan niet een aangifte/klacht moet doen; 
  • U niet goed weet in welke categorie uw aangifte thuishoort.

Een medewerker zal u adviseren en zal desgevallend voor u een afspraak maken. 

Denk eraan, als u dringend politiehulp nodig hebt of u wenst een ploeg ter plaatse voor vaststellingen,  vorm dan het nummer 101 of 112 of gebruik de 112-app.

Labels