Je wil gebruikmaken van politiebegeleiding tijdens een evenement?

Alle evenementen op openbaar domein, klein of groot, dienen steeds op voorhand gemeld te worden bij de gemeente en bij de lokale politie. Enkel op deze manier kunnen ordediensten op de hoogte zijn van de organisatie van een evenement en hun verantwoordelijkheid opnemen. 



De meldingsplicht is de verantwoordelijkheid van de organisator. Vergeet dus zeker niet om eerst een aanvraag te doen voor de organisatie van jouw evenement bij de gemeente. Alle nodige informatie vind je hierover op volgende websites:



Gemeente Alken: www.alken.be/organiseren 

Stad Borgloon: www.borgloon.be/vrije-tijd/activiteiten-organiseren 

Gemeente Heers: www.heers.be

Gemeente Kortessem: www.kortessem.be/evenement_organiseren

Gemeente Wellen: www.wellen.be/nl/organisatie-evenementen-feesten 



Indien er effectief bijstand gevraagd wordt van de lokale politie, dient dit uiterlijk twee maanden op voorhand aangevraagd te worden. Deze termijn is nodig omdat ook de lokale politie vaak advies dient te vragen aan andere instanties of gewijzigde verkeersmaatregelen dient voor te stellen aan bijvoorbeeld De Lijn of Administratie Wegen en Verkeer. 



Bijstand vragen van de lokale politie kanton Borgloon, doe je door het volgende formulier zo gedetailleerd mogelijk te beantwoorden. Formulier aanvraag politiebegeleiding

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Kanton Borgloon via het contactformulier of telefonisch via 011 49 44 00.