Campagne Dope Talks: Toolkit voor communicatie

INHOUD

1             CAMPAGNE DOPE TALKS              

1.1         De Dope Talks-campagne in een notendop          

2             COMMUNICATIETOOLS 

2.1         How to promote              

2.2         Kernpunten voor publicaties       

3             PLANNING          

safebr

1             CAMPAGNE DOPE TALKS 

1.1         De Dope Talks-campagne in een notendop 

In het licht van de vaststelling dat er in het Brussels Gewest almaar meer schietpartijen plaatsvonden, werkte het Gewest een strategie uit om de drugshandel tegen te gaan. Een van de kernelementen in die strategie is dat we meer moeten communiceren om de jeugd bewust te maken van de problematiek.

In het kader van die gewestelijke strategie om de drugshandel en de daarmee gepaard gaande gevolgen voor de veiligheid aan te pakken, lanceert safe.brussels een campagne die zich specifiek op jongeren richt en hun bewust wil maken van de impact die druggebruik heeft op de veiligheid in de stad en eenieders welzijn. 

Om de jongeren doeltreffend te bereiken, werkte safe aan een campagne van en voor jongeren die door influencers zal worden verspreid op TikTok en Instagram.

Aan de hand van straatinterviews stelden influencers Vidalalexe, Clara_laureys en Younesidrissi_ diverse vragen aan een breed publiek. Het eindresultaat is een YouTube-video die jongeren stof tot nadenken biedt.

2             COMMUNICATIETOOLS 

2.1         How to promote 

De campagne zal worden verspreid via de kanalen van de influencers. Teneinde het verkeer naar onze campagne zo goed mogelijk bij te kunnen houden, verzoeken we jullie evenwel bij voorkeur te verwijzen naar de film op ons Youtube-kanaal of onze instagram-account @safe.brussels
Vergeet niet om in alle publicaties de tag @safe.brussels en de hashtags #dopetalks en #safebrussels op te nemen. 

2.2         Kernpunten voor publicaties 

 Safe.brussels lanceert een nieuwe campagne in het kader van de gewestelijke strategie tegen drugshandel en de impact daarvan op veiligheid.
 Het werd een campagne door en voor jongeren, gedragen door influencers die 100% achter het project staan.
Safe.brussels mikt op een vernieuwende aanpak: jongeren zelf aan het woord laten, via de kanalen die zij gebruiken! 
 Doel? De jeugd bereiken en hen bewust maken van de impact van drugs op de veiligheid ons stad en ieders welzijn.

Nieuwsgierig? Bekijk de video hier  https://www.youtube.com/watch?v=3rsU3LKbBvk

En vooral, volg onze influencers  vidalalexe, clara_laureys et Younesidrissi

#safebrussels #dopetalks

3             PLANNING

13 juni  : lancering 

Publicatie volledige video op youtube en instagram van safe
Vidal : Publicatie extract video 1 Instagram en TikTok
Clara Laureys: Publicatie extract video 1 Instagram en TikTok
Interviews RTBF Sophie Lavaux, Vidal en Clara Laureys

14 juni

Vidal Publicatie extract video 2 Instagram en TikTok
Clara Laureys: Publication extract video 2 Instagram en TikTok
Younès Idrissi: Publicatie extract video 1 Instagram en TikTok

15 juin

Younès Idrissi: Publication extract video 2 Instagram en TikTok

Van 13 tot 27 juni 

> Fase 1 : Teasers (Best Of)

Productie van korte teasers die de aandacht trekken 
De publicaties zullen worden geoptimaliseerd voor videoweergaven, waardoor de zichtbaarheid en impact worden gemaximaliseerd.

> Phase 2 : Extracts influencers

Selectie extracts influencers
Extracts per influencer zodat de content op natuurlijke wijze in hun gebruikelijke content integreert. 
Retargeting om de gebruikers te herinneren aan hun eerdere interactie met de teasers. 

> Phase 3 : Complete video (lange versie)

Sponsoring volledige film, uitsluitend op instagram.
Retargeting mikt op gebruikers die initieel interesse toonden, met het oog op een hoger engagement -> Views tot 100%.

Labels