Verplichtheid een bewakingscamera aan te geven

Nieuwe aangifteprocedure via internet.

 

 

caméra de surveillance

De Camerawet (wet van 21 MAART 2007 tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera's, gewijzigd op 08/03/2018) voorziet dat bewakingscamera's aangegeven moeten worden bij de politiediensten. 

Sinds 25 mei 2018 dienen alle aangiften te gebeuren via dit e-loket : http://www.aangiftecamera.be .   Voor de aangiften die reeds vóór deze datum werden gedaan, is een overgangsperiode van twee jaar voorzien (tot 25 mai 2020) om de gebruikers de tijd te geven de nodige stappen te ondernemen.

Voor de toegang tot het elektronisch loket dient men zich te identificeren door middel van zijn elektronische identiteitskaart, een burgertoken, of een unieke veiligheidscode via een mobiele applicatie.

De gebruikshandleiding van dit nieuwe aangiftesysteem voor uw bewakingscamera's is beschikbaar op  http://www.besafe.be

Heeft U een vraag over dit nieuwe aangiftersysteem ? Contacteer de helpdesk "camera" van maandag tot vrijdag tussen 9 en 17u op het volgende nummer :  02/739.42.80.  of op het mailadres helpdeskcamera@eranova.fgov.be

Labels